Friday, August 6, 2010

mudah tersenyum..

slm sume

aku rasa laa
dulu
aku kurang senyum
tp skarang tidak lagi
mudah aja gerak-geri manusia
percakapan
warna-warni hiasan
buat
aku mudah tersenyum

kerana sering berpura-pura
ya
dulu
kalo orang tua2 cakap aku x faham
tp bila dia toleh padaku dan ketawa
aku pun ketawa pura2
aku x pandai membuka cerita
jadi sering mendengar
aku ketawa sahja
siapa shaja yang ketwa
aku pasti turut sama
jaga hati mereka

sekarang
aku bisa aja tersenyum pada perkara kecil yg terlintas di benak fikiran
ataupun yang terhias di pandangan mata
mudah aja aku ketawa melihat budak kecil sendawa
dan semua
tengok orang ketawa pun aku teringin ketawa

kadang atau selalu
korang mungkin ternampak aku senyum sorang2 masa bawak moto
masa tunggu lampu trafik jadi hijau
masa jalan pergi kelas/makan
but sorry girls
aku x senyum kot kat pompuan (unless kenal)
too shy to do that...hehe..

2 comments:

Sanji desu! said...

hahah same here. and yes kt pompuan, klw tak kenal tak senyum, unless for a certain reason. haha

Weh ada orang kata movie Avatar:LA best! "sapa yang komen tak best tu tak tengok kartun lagi", sebab aku tengok kartun la aku komen tak best! =.=

Dasuki D5T7 said...

'certain reason'! kehkehkeh...

well,
lets hope they remake it!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...