Saturday, July 17, 2010

baru aku perasan yang aku tak sedar...

5:15 i got home
switch on the tv
watched spongebob
5:30 spongebob ends
went to bathe
pray
find my socks
took the shoes
i forgot the keys
6:00 start the bike
put my helmet
and vroomz..
around 6:12
i can see people
on the field
i walked across it
saw my friends
suddenly they moved away
about 6:30
i was sitting watching them play
a game of 20 men
6:38 maybe,
it started to rain
the girls went for shelter
i wanted to go home
but i didnt
i stopped at a circle of boys
the game is to not let the ball touches the ground
i played and played
then
20 orang tadi
mahukan pemain ganti
jadi aku pergi
posisi pertahanan
sudah tersalah hantar kali pertama bola melewati kakiku
biasa la

kami main xde jersi
kami main sesuka hati
bola keluar pun tak out lagi
gara-gara x ada referee

hujan makin banyak
aku masih x sedar
aku sedang main bola+hujan
peluh dan basah hujan
x boleh lagi dibezakan
baju habis basah lencun
7:01 agaknyalah
kami berhenti
jadi aku bergegas ke motor
singgah rumah rakan
tunggu hujan reda sikit
ambil sweater yg kutinggal
dan kembali ke jalan basah
licin dan sejuk
7:30 barangkali
di traffic light
sejuk
dan basah
brrr...
7:36 sampai rumah
terus tanggal baju
pergi mandi dan solat

8 lebih laa..
baru aku perasan yang aku x sedar
aku ingin sekali main hujan
hajat tercapai tanpa disedari
walaupun hujan x lebat
tp masih ada hujan kan

kali terakhir main bola tika hujan?
itu 4 tahun dahulu
masih ingat lagi berbasikal ke rumah
dgn rakan-rakan
bergurau senda
bergelak tawa walau kehujanan
memang la basah
mama akan suruh tanggal baju di luar
basuh badan sket di pili air
basuh lumpur-lumpur
dan segala macam benda yang melekat
mama akan sediakan kain untuk lap kaki di pintu
sehelai towel dihulur sebaik tiba di pintu
..4 tahun dulu..
sangat seronok..dan rindu..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...