Thursday, October 6, 2011

steve jobs-the apple man.

steve jobs (1955-2011??)
he is the CEO of the famous brand APPLE - the IPHONES!!
i was not informed of his death(none really bother to tell me)
usai kerja, aku pulang ke rumah dan menemui komputer ribaku
lalu melayari dunia tanpa sempadan untuk berita dan hiburan
di laman sosial
ku lihat seorang lagi kenalan yang bakal berkahwin
seorang lagi sudah menyambung pelajran di luar negeri
yang lain
sudah banyak memuat naik gambar-gambar dengan 'pose' bajet kiut.ehehe
aku teruskan ke blog
tidak terfikir pun untuk menaip apa-apa post sehingga la aku aku klik pada satu 'link' ini
Steve Jobs Passed Away
pantas aku menaip kata kunci itu di google
dan hampir 90% beritanya berbunyi
" APPLE SAYS JOBS IS DEAD "
timbul la kan kehairanan, kenapa "apple says?"
kenapa tidak ada pengesahan doktor atau keluarga?
timbul satu kemusykilan di hati ini.
IPHONE 4S baru sahaja dilancarkan sekiranya aku tidak silap
adakah ini tujuan publisiti untuk menigkatkan jualan iphone??
mungkin sahaja aku fikir terlalu banyak 
terlalu komikal
mungkin kebelakangan ini terlalu banyak input media 
yang mempengaruhi mindaku ini yang
setiap kematian, kemalangan atau apa saja kejadian telah dirancang
dengan sebaik mungkin oleh dalang-dalang yang hanya mau kan kuasa, harta atau pun dendam.
apa pun, ini semua hanyalah taakulanku tanpa sebarang kajian terperinci.
mungkin Apple adalah keluarga steve, dia yang memulakan apple bukan?
apa salahnya mereka yang mengumukan/mengesahkan kematiannya.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...