Saturday, March 7, 2009

lagi..

aku kembali lagi kat hometown aku yg tercinta..
dari kampus ke stesen bas amik masa 40 minit!
nek bas kul 5:39pm, sampai stesen kul 6:19pm due to traffics..
bus mmglah crowded ya amat.. tp stelah aku encelah n mencelah ada plak seat kosomg kat blkg,
aku pun duduk la kat sbelah aunty ni(chinese), aku pun letak la beg laptop, beg baju n beg galas(buku) aku..uncle dpan aku asyik2 duk pusing tngok beg aku ja-beg baju yg aku ltak sbelah, atas lantai bas, laptop aku ltak kat depan kaki beg galas atas riba-
aku pun heran, kalo takat tngok je xpe,ni sampai berpuluh kali tngok ngan reaksi muka yg x puas ati je, macam aku wat benda salah je..ahh, biarlaah..
bas tu brenti n naiklah bbrapa pnumpang dan slh sorgnya ialah sorg nenek tua, aku dah serba salah dah, nak panggil jauh-alasan- (tu la manusia skrg,aku la, nak wat benda baik pun malu)-,
kalo aku bg nenek tu duduk, aku camna lak, brg bnyk!! sejujurnya aku hati ku berbisik..
sorg pun x bngun bg nenek ni duduk..
bg yg berdiri xleh watpa la,
tp yg duduk ni, laki pompuan sama ja,wat derk je..
sekali sekala nenek tu tngok ke blkg bas,
aku tunduk ja.. x tahan lagi bertentang mata ngan nenek tu, aku pun perlahan-lahan mula mengubah beg-beg aku, aku dah ready nak bangun, bas tu berhenti, 2 org laki yg duduk btul2 dkat nenek td keluar dari bas dan bebudak prmpuan kat situ pun bagi la nenek tu duduk,
alhamdulillah..walaupun aku nyesal sbb x bangn awal-awal..
Allah telah mempermudahkan bg ku, walaupun aku x wat benda baik lg, dgn niat ja,

kitorg pun mnruskan perjalanan ...
sedang bas tu berenti kat traffic light, sorg budak pompuan tersenyum sesorg mlihat ke luar bas..
aku pun tngok gak la...(ngantuk!!! esok lak k diary!!!!)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...