Tuesday, May 19, 2009

ujan...

kejap ujan kejap x..
kejap macam nk,pastu xnk lak..
wat aku konpius!
nk klua ka x mau...
tetiba mood aku mngajak aku ke laptop pertama milik famili..-actually mak akunyer,tp
mak aku dh jrg pki, terbiar je ats meja ...
mlm ni ujan lak..skang kul 12.30 a.m.,
arini,ms aku tgh on youtube duk tngok new trailers ngan kak aku,
smpi lah td..smpi kul brapa ntah td,
helikopter asyik pergi sana sini!
kalo x slh aku, x kurang dari 5 kali,
mende lah diorg wat memalam camni...
tayarnya baru,
angin pula tiada!
oh basikal tua!
xdakla tua,
dlm spuluh taun ja mnemani aku ke merata kota!
aku x sabar mnunggu,
hari yg bakal tiba,
reunion bersama-sma,
adakah kali akan seronok seperti sblumnya?
cari kayu d pg buta,
disergah anjing tetiba,
x tdur smpai subuh menjelma,
leka bercerita,
bergurau senda,
sesama rakan yg bagaikan saudara,
ketawa dan ketawa
sampai lupa semua benda,
sampailah semua terdiam,
pabila ditengking dek anjing yg x henti menderam,
kelam kabut masuk khemah,
harap badan ja besar ati macam tikus,
pakat berdoa dan menyerah
janganla anjing dtg kalo x mampus.
salah siapa lupa rancang,
makan malam x terhidang,
perut lapar buat-buat kenyang,
berbaring melihat tahi bintang..

...
...
...

kishi,jgn duk komen guna bhs jpun,
i dont understand
watashi not paham!!

2 comments:

Sanji desu! said...

Ye la ye la!!
ak translate la
bukan ak saje je nk tulis jepun! haha :P

maksudnya;
"mati la kau"
sbb mempermainkan ak dlm post ko tu!
haha siot gle !!

weh sjak ble ko mula bersastera ni?? maksud ak dlm kehidupan seharian
sekolah x kire <.< tu terpaksa cikgu suro
huhu

~Fizzy

Dasuki D5T7 said...

aku mmg suka berpantun dr dlu lg..
usualy aku wat pantun sendiri untuk msg2 ari raya ke,
national day ke..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...