Monday, October 19, 2009

santan..

hari hari aku lalu dan pandang..
hanya pandang..
kulontar sedikit senyuman kepada si peniaga..
tapi ku simpan hasrat dari beberlanja..
aku dah terlepas dulu..
takkan kali ini juga..
"cana nk wat kuah durian?"-lebih kurang la msg yg aku hantar pada mak aku dlm pukul 5pm td..
mak aku call and call sampai aku answer..
kul 6.30ptg gitu baru aku memetik butang hijau menerima panggilan..
aku rindu suara emak..
tiap kali telefon,
emak pasti akan tanya bila mahu pulang..
terkedu aku..-okay, terkedu tu menatang ape?-
kalo boleh nak je aku balik bila weekend..
tp apakan daya..
ada shj test dan program yg bergolek ke kalendar..
mahu balik...
sabar mama, akan pku pulang jua, inshallah..
jadi aku pun tanyalah camne nk wat kuah durian..
setelah mendapatkan segala maklumat yg diperlukan,
aku mneruskan perjalanan pulang ke rumah sewa..
and for the hundredth time i passed by the durian stall..
malamnya aku dan ajie pergi beli..
kitorang nk beli sebiji je walaupun ada promosi 3 biji rm10..bukan ape, takut tak sedapp..
brother tu cakap,
"satu rm4"
"ok lah, kasi satu."-aku kata
brother tu pun angkat sebiji and terus menetak durian td..lalu menunjukkan isinya yg kuning..
terliur aku..
pastu dia kata lagi..
"beli 2 la, 2 biji rm5."kata brother penjual durian tuu..
"??????"aku terkonfius sketika.
"bolehlah, kasi 2."so we ended up buying 2 durians..
lepas dinner baru lah aku mula wat kuah durian..
bau durian menyelubungi dapur lalu ke seluruh pelusuk rumah ..
dan menyelinap ke luar lalu menyeludup masuk ke rumah jiranku..
"sape makan durian nih?"suara dari rumah jiranku.
"ada bau durian kan."suara laen pula.
maka berlaku lah sedikit bual ttg misteri bau durian..aku mendengar di sini..
mmg niatku nk bagi pun..
bukan org laen, jiran kita jugak..
lagi-lagi durian,
baunya yg sedap nk mamfus nih pasti meragut hidung sesapa pun..
sesiapa saja x kira yg selesema atau H1N1,
kecuali si mat salleh..
entah hidung ape diorang ni..
so kitorang bagi la smangkuk durian..
maka abihlah kuah durian tu skelip mata walaupun..
walaupun ada orang tuu kata asyik kata "NANTI X ABIS!"
haha..
the point is..jadi la jiran kitorang..leh dapat kuah durian free...hehe..
tp,
we're one loud family in the house..
so,
wat-wat x dgrlah jelah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...