Friday, January 15, 2010

kesempatan..

assalamua'laikum..
ambil
jgn x ambil..
kesempatan tuuu..
-Ehem. adik nk watpe ni dik?-
err..nk amik..
-Amik ape?-
kesempatan..
-nk watpe?-
nk..

amik je la!
kita...(adoi, kene pijak ngan adik aku, menggesa-gesa aku supaya design baju unutknya)
selagi ada kesempatan kat dunia ni
kita kena la amik segala kesempatan yang ada
untuk ape?
bekalan d akhirat kelak..
luas sempit terang gelap kubur mu nnt
brdasarkan amalan mu bukan
aku bukan lah si cerdik pandai agama
bukan la si alim
lagi mulia
cuma hati ini gerun
terketar takut mendengar seksa kubur
apatah lagi seksa neraka
kau tahu?
malaikat yang menjaga syurga juga tidak berani
melihat wajah malaikat yang menjaga neraka
apatah lagi kita..

aku cuma mengingatkan
aku juga lupa
pabila seronok mengejar cita
leka dengan segala
hiburan hanya untuk gelak tawa
yang tiada makna

kenapa aku selalu jadi macam ini
aku xnak
-kenapa Allah mengujimu?
aku xtahu
-kerana Allah mengingatimu,kenapa Allah mengingatimu?
aku xtahu
-pasti kerana menyangimu
jika menyayangiku
kenapa Tuhan selalu buat aku sedih dan terseksa
-...(aku buntu di sini..tanganku yang tadi bergerak pantas terhenti, aku memandang kosong roof plan ku yang belum siap..aku jadi blank..kedengaran tangis kecil dari hamba Allah tadi.. aku kecewa, soalannya ringkas..tp aku xtahu..ceteknya ilmu agamaku..masih lagi mahu nasihati orang?pegi blaja dulu..)

kenapa kita diuji?
apa yang sebenarnya diuji
IMAN bukan
Allah ingat pada hambanya
tetapi adakah kita mengingatiNya?
adakah kita hidup berlandaskan agama?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...