Wednesday, June 30, 2010

kampus..

to the futu.. OPPSS!
salah la
bukan pergi masa depan
yang itu kita tangguh dulu..
sekarang kita pergi masa silam dulu
masa muda-muda lagi
masa hijau lagi
x masak
x ranum

jom!
hari apa ya hari tu, sabtu kot....hari aku sampai di sebuah tempat bernama 'kampus'

-rewind sket je lagi-
*cuti lebih setengah tahun tu memang boring!
boring gila!
so, memang la excited bila check2
'sukacita dimaklumkan anda telah diterima bla bla bla'
horayy!
masa ada 2-3 offer yang aku pun x sure nk pilih
mula nk yg ini
pastu yg ini
oh
pening pening
dilemma aku dibuatnya
tp
aku pilih yg itu

maka ada seminggu je
nasib la check kat internet
koz suratnya 3 days before registration baru sampai
tp i was already prepared
med checkup
barang2 sume
kemeja dan slacks
haircut!

kitorang bertolak pagi tu jugak
pagi bila?
pagi hari sabtu tu laa
berdebar betul
selepas bertanya dekat pakguard tu
kitorang bergerak ke tempat pendaftaran
iaitu kat kolej siswa
bagi siswa la..
ramai betul
and tinggi jugak kolej dia..


ajk-ajk dia memang helpful
suma pun cam nak sama saja
beg gls
beg 'heret' tu
sling beg
and x lupa
sampul besar berisi x-ray

kejap ja dah dpt tau duduk bilik mana
aku dapat bilik kat wing A
no ..err
Ha! no 14.
kat tingkat 6. bapak tinggi
nasib la ada lif
and rakan-rakan pertama aku kat sini ialah


a.k.a roomates aku
kitorang x cakap bnyk
salam gitu-gitu je
but our parents bnyk nk disembngkan
segala pesanan dia
" tengokkan ank pakcik ye"
"jg dia"
" lepas ni jd kawan baik laa"
and so on ayat2 predictable yg mungkin kita plak akn guna
suatu ari nnt

and my family and me decided to have a brunch
we went to this small restaurant
not far from campus
the food was nothing than ordinary
and certain menu tu x best pun
haha..x bersyukur btul..
well, at least terisi la perut

and spanjang sesi resgitration tuh
BANYAK GILA!!!

TIES!!
situ tie
sini tie
and they all tuck in la kan

x minat betul tie and tuck in in nih..
so i went with


BATIK SHIRT!
very cozy and loose
no ties and xyah tuck in

-i rarely wear ties and tucks in my shirt
first sem tu
selalu gak la
skema la time tu
but itu pun x last for long
even though kene pakai formal on certain days
i prefer going to class with t-shirt and my faculty jacket on top
on any other days, i'll have sweater on :b-

on the registration day tu
rasanya 2-3 out of 800 kot yang pkai batik
haha..

and that was years ago
kejap je dh 2010
*breathe in... outs..

tinggal a few days je lagi
pastu back to campus

-oh, aku tringat, ada roommate aku tu,
dh after few months kot,
dia cite kat aku..

"mula-mula tngok cam serius gile,
ingtkan gangster ke ape, bila dh kawan,
lawak la plak, ceh.." (lbih kurang at dia kata camtu)
ada ke patut dia kata aku nih gansgter looking
muka kuali ni gangter
hahaha...

good luck to all of you yg baru nk masuk alam slepas SPM ni,
all e bez to all my friends for your new sem
new life
new adventure(jgn lupa blog)


later days..




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...