Friday, August 28, 2009

seperti..

aku masih lg di sini..
di 'safa'-sbuah kedai makan yg menawarkan wifi free untuk customer-
iwang di situ dgn air strawberi pujaannya..
apam pula online je, xorder pa pe..
acap dgn naim online next to next..
aku di sini..mngadap iwang apam dan sluruh customer kdai ni dan juga laptop aku..
aku order limau suma and roti kosong satu..
carrey ada kat umah,study i think..esok ada test..
yuu, k.o.
dh terlantar kat ruang tamu..
tuan aji,lagi best! dia dh balik ipoh bg mengisi cuti sempena tarikh keramat 31 ogos..

aku dh baca blog bun,
dia x bli tiket lg..
walaupun cuti dia dh dkat..12 aribulan!
awainya!
aku pun seperti bun..
entah bila cuti raya pun aku x check lg..
tp, kampus dan rumah x jauh..xde la sjauh KL ke KEdah..
terawih td seperti mimpi aja..
bila solat macam lama, bila dh abis x trasa pula..
bun cuti 12 aribulan,
kakak aku bila pula?
seperti bun, dia juga seorang penuntut UIAM..tp kampus lain..
bila pula rakan-rakan lamaku mula bercuti..
adakah kami akan mengunjung rumah bekas-bekas cikgu kami seperti dulu...
tersebar merata demi ilmu..ku doakan kita berjaya..
oh ya,
din/kishi,
ko cuti bila?
bebudak di sini dh mula main mercun..
aku masih ingat lg masa aku masih lg penghuni kolej..-skrg tidak lg,aku menyewa di luar-
d tingkat 6,bilik yg ke-14..
kedengaran bunyi mercun sini sana..
seperti perang aja..
bagaimana jika benar-benar berlaku..
seperti nun jauh di sana..iraq..palestin..dan sewaktu dgnnya..
letupannya bukanlah mainan mercun..
tp senjata yg meragut nyawa x kira usia, jantina, atau siapa saja..
ya Allah aku bersyukur karna di sini aman..
roti canaiku dh sejuk sedikit..
aku hampir aja x pergi terawih td,
tp apam mengajak dgn tetiba..
x sanggup aku mnolaknya..
karna aku dah terbaca sbuah post di blog ikutanku..
syara nama bloggernya..
crita ttg perjalanan sorg lelaki ke masjid di waktu subuh..
bgimana terampun dosa-dosanya,dosa-dosa keluarganya walaupun blum dilaksanakn solat subuh di pagi itu..
bgimana Iblis muncul menolong lelaki td...
http://syararuto88human.blogspot.com/2009/08/kali-ke-3.html
ini linknya..

1 comment:

Anonymous said...

sungguh menarik...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...