Saturday, August 29, 2009

story..

my story..
story of me..me..
my studies..
my friends..
my childhood..
my memories..my love story?
oh camm'on, u must have one at least..

yeah i do..
i had this crush on this gal..
i had crush on her even i never did talked to her...
i fell for her silentness...(cant really write with all the liverpool's fans screaming in despair for gerard had dissapoint them)
her silentness in class..
on how difference she was than the others..
how she covers her aurah..
how she would gigle for my jokes..
i fell in love..
i never really mentioned about it to my surroundings..
secret from my friends and family too..for some time..

i never really wanted to tell anyone..but i did..
bukan apa,
cuma malas nk layan karenah dan ragam..
malas aku nk dgr komen-komen x bearasas..
mengata itu ini..
mnyuruh-nyuruh aku..
selagi boleh..
mahu aku biarkan saja..
cinta selepas kahwin itu kan lebih baik..
disyorkan Islam pasti baik..
tp, hati ini takut akan kehilangan..
lalu aku luahkan..
alhamdulillah, diterima aku dlm hidupnya lebih dari kawan..
banyak pahit getir tp ku cuba tempuh..
slagi boleh aku cuba..
aku cuba pelihara..
ternyata sukar dari hanya berkata..
aku x harap apa-apa..
bukan wang..
bukan harta..
bukan rupa..skadar sjuk mata memandang..
tp karna tingkah laku..
gerak geri..
i fell for her softness..
akhlak..


aku x ingin memaksa..
biar dia slesa..
tiada tkanan..
gembira x terhingga bila aku berjaya..
beri hadiah yg mahal dgn duit gajiku..ibu pun x pernah aku bli hadiah smahal itu..
tp dia menghadiahkan aku senaskah buku..Yasin..

astaga..
aku lg gembira..
jika beristerikan si dia..
terpelihara dirinya dan aku..
anak-anak..
harapan mula berputik..


walau hilang sketika..
setia aku mnunggu..
karna tiada yg laen yg ku mahu..
hanya kamu..
pernah aku berkata pada ibu..
"..jika aku x lagi berasama si dia, ibu carilah calon menantumu..aku redha"-somtin like that-


td..
aku terdengar..
harta pangkat dan wanita itu melmahkan kita..
hanya iman dalam diri yg mampu melawan nafsu..
pulanglah pd Tuhanmu..
karna itulah yg sbaik-baik jalan...

maka aku rela kau pergi jika karna Allah..
tp jika itu bukan sebabnya..
kenapa?

knapa?

porqe?

why?

nani?


...



Berilah aku pentunjuk..

berilah hambaMU ini petunjuk ya Allah..
hanya kepada Engkau aku memohon..bantulah aku menghadapi dugaanMu ini..
apakah rancanganMU bg ku di bulan mulia ini..

2 comments:

Sanji desu! said...

Haaah! kantoi! ak taw sape! haha

tieya A. said...

this one ..
i like this ..

i feel the sincerity.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...