Friday, September 10, 2010

mp3..

uaahhhh..
ngantuknya..
opss
aku dah lewat untuk subuh

cepat-cepat aku mencapai tuala
bagus
tiada siapa di bilik air utama
kenapa bagus?
mestila
nama pun ' Bathroom Prime '
x ke macam optimus prime gitu? hehe
well
bilik air utama ada water heater
memang sedapla mandi air suam pagi-pagi camni

woosh splash brrrrr...
terketar aku menuju ke bilik
angin pagi memang sejuk
t-shirt dan kain plekat ku pakai kemas
Allahuakbar..

Usai solat subuh
aku mengarang beberapa msg buat teman rapat
kemudian
aku ngantuk lagi
sambung tido kekeke

bangun!
mau pergi solat raya la
aku bergolek pusing
pukul berapa ni
ha!
aku pergi mandi
sekali lagi

mama dah siap
adikku juga
sepupuku datang seperti yg dijanjikan
uh
aku x makan lagi
ustaz kata nabi dulu pun makan sebelum solat raya
aku menarik sebiji kurma
bijinya terlekat pada tangkai
isi sahaja keluar
bagus betul
minum air
dan pergi

ohh
ramai sudah di masjid
tunggu di luar hingga semua berganjak masuk
takbir

Usai solat
seperti tiap kali
kami akan ziarah kubur arwah nenek dan tokwan
dan saudara yg lain
sedekahkan doa
dan setiap kali juga saling memperingati
pickpoint yg dipilih sebagai panduan ke kubur
kali ini
tiang lampu dan pokok cermai jadi pilihan
pokok lama itu sudah tiada hasil aktiviti gotong royong
kami pulang

pakcik datang beraya di rumah
kami semua sudah siap hendak keluar
ke rumah makcik
1 jam perjalanan jauhnya
aku masih x jumpa earphoneku
mana dia earphone mp3 ku..

perjalanan 1 jam terasa boring dari biasa tanpa kehadiran mp3 ku
aduh..
helloooo dimana kamuuu!!!

aku ngantuk..
jadi
itulah hari raya pertama ku..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...