Thursday, September 17, 2009

kucin..

test yg spatutnya membantutkan rancangan aku untuk pulang awal telah dibatalkan..
tanpa pengetahuanku..
aku telefon kakak..
kmudian ayah telefon aku..
ayah akan datang jemput...
i cant really remember the last time aku gembira mendengar suara ayah..
...
bapa inshallah sudah ondaway...


selepas mnulis blog yg sbelum ini secara offline..
aku kluar mmbli mi segera..lapar pula..
kembali di rumah..
seekor kucin tua mengiau-ngiau..
cedera..
terhincut-hincut..
malangnya tiada makanan yg boleh aku beri..
tiada ikan ayam mahu pun daging...apatah lagi rendang mak tok..
kucin td melihat aku menghilang ke dlm rumah ..
aku kmbali ke pintu..
aku buang biji kurma yg aku ambil dan beri kurma itu pada kucin td..
kalo kucin makan kurma..leh jadi genius ke?monologku...
haha..ia x makan kurma..
trus mnuju ke gerai burger di sberang jalan..
aku beli burger ayam yg berharga rm2.20..
baki duit dalam poket : rm0.20
sejuk..
siap, aku pun berjalan dan meniti titi kecil..
melintas jalan dan mengelak lopak..
sejuk..
kunci dicapai dan pintu dibuka..
kutinggal kunci td masih tersemat di tombol..
cepat-cepat aku unpacked burger td..
ouch..panas..
aku koyak sedikit kertas untuk dibuat lapik..
aku letak sedikit burger di situ...
pabila aku yakin ia x panas lg..
aku kluar kembali mnemui si kucin tua..
nah....itu untuk anda..ini untuk saya..sape suruh x makan kurma..berkhasiat!


-aku pulang-

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...