Thursday, September 17, 2009

malam...

skarang udah hampir jam 11.30mlm..
mlm ke-28 ramadhan...
slalunya aku akan tulis blog pabila online..
tp kali ini..
malas aku hendak redah hujan di luar...
jadi di sini sj..
ruang tamu rumah sewaku..
housemate ramai yg dh pulang..
maklumlah..
raya dah dekat..yg trakhir bakal mninggalkan rumah inshallah acad..
knapa?
rumahnya yg paling dekat..
jadi acad akan tunggu si jackie yg hanya akan bertolak pagi sabtu nnt..
nnt ibubapanya kan menjemput anak sulung(acad) mereka itu..
aku juga inshallah bakal dijemput..hehe..
lepas solat jumaat nnt..
alahamdulillah..
save duit tambang aku..

kini jackie udah lelap..
acad sperti biasalah, mngadap laptop..
aku baru usai menonton Harry Potter's latest movie..
makin misteri dan gelap..
best..

blum aku sambung ulangkajiku dari berbuka td..
baju pun ada yg belum basuh..
ujan pula..eh,udah renyai...

sahur td acad yg kejut..
tp aku tidur balik..
kmudian jackie kejut pula..
aku trus membasuh muka dan mencapai kurma..
abis sbiji aku akhiri dgn air paip sekole..
mata masih berat..
jam brapa pun aku tak tahu..
mencari-cari telefon bimbitku..
6:15am..astaga..
jackie kembali..
hasrat nk membeli roti untuk sahur batal..
subuh sudah pun masuk..

ok,
aku mahu berkemas..
mahu pulang la..
penat aku mebilang saat..
detik demi detik..
tik tik tik..kebabom!
kuat btul mercun-mercun td..
hai!
kalo cedera kan sakit..
dah le nk raya..
xleh maen bunga api ke,
ps3 ke, xbox ke, online ke,
alih-alih nk maen mercun gak..
kalo nk maen mercun pun,
mercun bawang suda la...

ok,

Selamat Hari Raya semua reader/blogger..
sedara mara
kengkawan
adik bradik
mak pak
makcik pakcik
cecikgu
lelecturer
aweks
makcik/pakcik kat bazaar
ex-student aku..
bekas kekasih..
kamen rider..
jiran-miran
cousins..(sedara mara sama la tuu)
housemate..
enemies
allies
kucin-kucin

saya minta maaf atas segala dosa saya pada anda semua..
minta maaf bebanyak..
maap zahir batin...
kalo ada yg terkurang/berhutang...aku ha...rap korang bayar lepas raya ok!
hahahahaha...gurau je..
jodoh itu d tangan Tuhan..
ye dawk?-xde kaitan lansung-

1 comment:

athira said...

selamat hr raya norm
maaf zhr batin

nty bwk blk kueh rya kt mkn rmai2 ms training oke?
hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...