Saturday, September 12, 2009

vitagen..



alamak,
ramainya!
kami berempat sedikit terkejut walau sudah menyangka..
mlimpah keluar manusia di bus stop itu..
almaklumlah mlm weekend..lebih-lebih lg weekend trakhir sbelum raya..
semuanya kluar shopping xpun berbuka di luar..sperti kami sendiri..
yaa, itu gambar aku ketika ondaway ke bus stop..

maka redahlah jackie,apam dan carrey..
akhisr skali aku..
tersekat kami di tgh bus..
kiri kanan dpn blkg pompuan..astaga..
blkg agak kosong tp mereka enggan lg brganjak..
ramai lg yg blum naik..
apa lagi,
aku shout lah!!
boleh lagi blkg tu!!!!!
membe-membe aku agak terkejut begitu juga manusia sekeliling ku..
tp ia berkesan..
"eh, ada konduktor bus di sini.." gurau rakanku..
"rilek dah a" reply ku diikiuti tawa bisu..

----------------

kami berbuka di sebuah restoran makanan segera..
merasa juga ayamnya walau sesen pun aku x kluarkan di restoran itu..
aku bli nasi ayam di food court dan vitagen sepaket..
-abis semua vitagen itu aku hirup dan kongsi..-
-air epal mmg sedap..-
tp Ib kasi aku ayam yg x abis dimakannya..
aku hampir lupa rasa ayam di restoran itu karna lama memboikot..
aku boikot restoran ini..
jadi aku x menyumbang sesen di situ..
aku ingin ajak rakanku makan di tempat laen..udah cuba walau bukan sedaya upaya..
diorang enggan..
jika aku aku tidak ikut,
terbazirlah memori yg bakal aku kongsi..
jadi sebab itu aku bli makanan luar..
knapa boikot?
aku diberitahu bahawa restoran ini ada mnyumbang kepada pembunuhan di sana..
nun jauh tanah arab..
bukan org laen, saudara seagamaku juga..
x sanggup aku menabur wang demi itu..
x sanggup..
dulu agak ketara ia diboikot..
tp azam dan semangat ilang ditelan masa..
"Melayu muda lupa"
ingat kata-kata ini?
atau ini pun korg lupa...

2 comments:

Sanji desu! said...

jap ak lupa ah..
ak xpernah dgr ayat "melayu muda lupa"
"melayu mudah lupa" ada la xP

-quote-
"eh, ada konduktor bus di sini.." gurau rakanku..
"rilek dah a" reply ku diikiuti tawa bisu.."
-end quote-

rilek bro
walaupon membe kte tu bergurau shj sbnrnya,tp ak faham perasaan mu masa tgh nk serius dorg men2 je gtu, n x backup lg plak tu, tp melawak2kan kte lg
betapa panasnya hatiku ketika peristiwa2 sperti ini berlaku
tp apakan daya,sabar shj yg boleh dilakukan

Dasuki D5T7 said...

serious mmg le serious,
tp aku rilek je..
xde la panas hati..
-saja aku tawa bisu, coz kalo tawa kuat-kuat org kata pa plak...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...